De eerste schooldag - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Bo Verhagen - WaarBenJij.nu De eerste schooldag - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Bo Verhagen - WaarBenJij.nu

De eerste schooldag

Blijf op de hoogte en volg Bo

17 Oktober 2016 | Ghana, Sunyani

Zo, het weekend is voorbij dus dat betekend tijd voor school. Lia en ik hadden de school nog niet gezien dus we waren erg benieuwd. Om 7 uur gingen we alle kindjes aankleden, iedereen krijgt het zelfde school uniform aan, super schattig.

Om 8 uur brachten we alle kinderen naar school, de school is tegenover het kindertehuis. Voordat de lessen beginnen gaan alle klassen buiten in de rij staan en zingen met zijn alle het volkslied van Ghana. Dit is erg indrukwekkend.

Om half 11 was het pauze en gingen we buiten spelen met alle kids. Wel druk maar erg leuk. Daarna zijn we weer terug gegaan naar het kindertehuis waar we tijd hadden voor de aller kleinste kindjes. Tussen de middag is er een art klas op school, dan ga je met een klas knutselen en je moet dan zelf wat bedenken om te maken. Lia had vandaa een leuke activiteit bedacht met schaar en papier. De kinderen vonden het erg leuk om te doen.

Om 3 uur was de school uit en we haalde alle kindjes op van school. Dan gaan alle school uniformen uit en wordt iedereen gedoucht. Daarna is het huiswerk tijd en help je alle kinderen met hun huiswerk, dit vind ik erg leuk om te doen en hun leren niet alleen van ons maar wij leren ook van hun.

Het was een erg leuke en leerzame dag!

• 17 Oktober 2016 - 18:38

Richard Hopman:

We zijn trots op je , JUF BO

• 17 Oktober 2016 - 19:55

Fien:

Weer een mooi verslag en wat een vrolijke creatieve leerzame dag. XF.

• 18 Oktober 2016 - 21:05

Elle Molenaar:

Goed bezig Bo.....wat zullen ze blij zijn met jullie.
    Blijf stralen Bo-tje....en de kindjes stralen mee.