Bijzondere ervaring - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Bo Verhagen - WaarBenJij.nu Bijzondere ervaring - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Bo Verhagen - WaarBenJij.nu

Bijzondere ervaring

Blijf op de hoogte en volg Bo

19 Oktober 2016 | Ghana, Sunyani

Gister ben ik met twee vrijwilligers naar het plaatselijke ziekenhuis geweest om kleertjes en knuffels te brengen voor de pasgeboren babys en de kleine kindjes. Hoe dat ziekenhuis eruit ziet is totaal niet te vergelijken ik Nederland, oude bedden die hutje mutje naast elkaar staan en het is er heel erg donker, het ziet er erg armoedig uit. We mochten een kijkje nemen op de (intensive care) van de babys. Dit is ene erg kleine ruimte waar een paar couveuses in stonden met hele kleine baby's erin. We hebben. Zelfs op de gang stonden bedden omdat er geen plek meer was.
Op deze afdeling hebben we kleding en knuffels uitgedeeld voor de aller kleinste. Daarna gingen we naar de kinder afdeling. Dat is ook maar een warme kleine en donkere ruimte, hier hebben we de rest van de kleding uitgedeeld.

Vandaag gingen we met alle vrijwilligers naar een arm dorpje even verder op. Met zijn alle in de auto door de jungle over smalle zand paadjes. Toen we daar aankwamen wist ik niet wat ik zeg! Hoe kunnen mensen zo leven? We hebben even rond gekeken en we hadden ook een muziek box mee. We gingen met alle kinderen dansen. Dit was erg leuk want ze hebben erg genoten! We hebben zelfs de polonaise gelopen. Ook hier heben we zakken met kleding uitgedeeld. Zo besef je maar weer dat je tevreden moet zijn met wat wij allemaal hebben in Nederland!

• 19 Oktober 2016 - 22:35

Richard Hopman:

Hey Bo en Lia !

FF een reactie uit het herfstachtige Nederland !
    Ja , dan zijn de ziekenhuizen hier goed voor elkaar ,
    ook goed om het eens anders te hebben gezien !
    De filmpjes waren vetgrappig , al die dansende vrolijke kindertjes .

• 19 Oktober 2016 - 22:38

Fien :

Wat indrukwekkend ik lees het met tranen in m'n ogen en wat een geweldig werk doen Mariëlle en Moses samen met de vrijwilligers zo waardevol met zoveel liefde. Wat geweldig dat de kinderen er zo van genoten hebben. X F.

• 20 Oktober 2016 - 11:18

Elle Molenaar:

Bo en lia wat een belevenis weer en wat zullen ze daar blij met jullie zijn. Niet alleen kleertjes en knuffels maar ook jullie aandacht en liefde. Heerlijk voor allemaal. Maak er een fijne tijd van en maak iedereen blij.groeten voor jullie allemaal daar.kus voor jou